در اینستاگرام منتظر حضور شما هستیم
عضویت در پیج اینستاگرام والیبال فروم

ایرج مظفری : چرا دروغ مي گوييد؟ کجا ايران بهترين ليگ دنيا را دارد؟!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
تلیغات تلیغات
ایرج مظفری : چرا دروغ مي گوييد؟ کجا ايران بهترين ليگ دنيا را دارد؟!
ایرج مظفری : چرا دروغ مي گوييد؟ کجا ايران بهترين ليگ دنيا را دارد؟!

خبرگزاری ورزش والیبال : مظفری اگر چه آوازه بین المللی بازیکنی مثل بهنام محمودی را نداشت، اما به تایید اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و خبرگان، یکی از تعیین کننده ترین بازیکنان دو دهه اخیر والیبال ایران بوده است، کسی که در دوران اوج به تنهایی بیش از 40درصد کار تیمهای باشگاهی و ملی را به دوش می کشید.

خبرگزاری ورزش والیبال : مظفری اگر چه آوازه بین المللی بازیکنی مثل بهنام محمودی را نداشت، اما به تایید اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و خبرگان، یکی از تعیین کننده ترین بازیکنان دو دهه اخیر والیبال ایران بوده است، کسی که در دوران اوج به تنهایی بیش از 40درصد کار تیمهای باشگاهی و ملی را به دوش می کشید.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال کشورمان که مربیگری 4 رده تیم ملی را هم تجربه کرده است و در نخستین فعالیت مربیگری در کنار پارک کی وون ایستاده امروز به جای اینکه در متن والیبال باشد در حاشیه ایستاده و کمی دورتر از دیگران فعالیت های والیبال را نظاره می کند. در طی این مدت کمتر شاهد بودیم که مربیان یا بازیکنان سابق از روندی که والیبال و فدراسیون در پیش گرفته انتقادی داشته باشند البته خیلی مواقع انتقادها فقط در حد در گوشی مطرح شده اما از رسانه ای کردن آنها خبری نبوده آنهم بیشتر بواسطه موفقیت هایی است که والیبال در سطح جهانی بدست آورده و کمتر کسی است که بخواهد برخلاف جریان آب شنا کند. از همین رو اکثر خانواده والیبال اگر هم انتقادی دارند در گوش هم می گویند چراکه خیلی ها ترس از دست دادن موقعیت را هم دارند. اما ایرج مظفری که این روزها در پست و مقامی در فدراسیون دارد و نه اینکه تیم باشگاهی دارد که نگران آن باشد از ضعف ها می گوید چراکه خود را دلسوز والیبال می داند و معتقد است که اگر ضعفی وجود دارد باید مطرح شود تا به دنبال رفع آن برآیند. با این بازیکن و مربی سابق کشورمان درباره لیگ برتر ایران و تیم ملی صحبت کردیم که در زیر می خوانید.


این روزها کواچ به ایران آمده است حضور او را در راس تیم ملی چطور می بینید؟

به اعتقاد من الان نمی توان درباره کارنامه آقای کواچ حرفی زد. کارنامه کواچ سال 2015 معلوم خواهد شد. نتایج درخشانی که در سال گذشته کسب کردیم به واسطه استفاده از مواد غذایی بود که ولاسکو بجا گذاشته بود. باید دید کواچ از این پس چه تمهیداتی دارد. امسال ما به مراتب کار دشوارتری در پیش داریم آنهم بخاطر اینکه تیم ها از ایران شناخت خوبی پیدا کرده اند و در گروه سختی هم قرار داریم.

 

 

درباره دستیاران کواچ چه نظری دارید؟ خیلی ها معتقدند که نیمکت تیم ملی باید تقویت شود.

همیشه سرمربی در بحث انتخاب دستیارانش مختار است و حتی رئیس فدراسیون هم نمی تواند دخالتی داشته باشد مگر اینکه در قرارداد ذکر شود. اما در کل باید بگویم که این کادر فنی تیم ملی ما در حد کادر جهانی نیست. با تمام احترامی که برای دوستانم قائلم اما بحث آنالیز در والیبال بسیار مهم است و متاسفانه ما در این بخش ضعف داریم و کسانی مسئولیت دارند که تا به حال والیبال بازی نکرده اند نتیجه آن می شود که یک بازیکن آلمان 8-9 سرویس در یک بازی به ما می زند و تیم را بهم می ریزد. رحمان محمدی راد یکی از خوش اخلاق ترین و دوست داشتنی ترین بازیکنان ما بوده است که احترام بسیار زیادی هم برای او قائلم اما به اعتقاد من نیمکت تیم باید تقویت شود و این چیزی است که کاملا عیان است. اگر قرار است دستیاران کواچ تغییر نکنند پس مربیان لیگ با چه امید و انگیزه ای کار می کنند؟ برای چه تلاش می کنند که دیده شوند؟


کواچ معتقد است که در سال گذشته عملکرد دستیارانش فوق العاده بوده و نیازی به تغییر نیست.

ببینید یک موضوعی اینجا مطرح است و آنهم اینکه اکثر مواقع سرمربیان دوست دارند در حاشیه امنیت قرار داشته باشند برای همین هم کمتر پیش می آید که کمک قوی کنار خود داشته باشند. در همین لیگ خودمان هم شاهد هستیم که برخی مربیان با کمک هایی کار می کنند که 5-6 درجه از آنها پائین تر هستند بخاطر اینکه نمی خواهند روزی احساس خطر کنند که شاید کمک آنها جایش را بگیرد. من زمانی که سرمربی نوجوانان بودم 11 همکار داشتم خیلی ها بهم می گفتند که اینها بعدها برای خودت زنگ خطر می شوند من هم می گفتم اگر من ضعیف هستم بگذارید این زنگ را بزنند. به هر حال این نوع نگرش ها از ضعف سرمربی ها نشات می گیرد.


درباره لیگ برتر چه نظری دارید؟ موافق برگزاری بازی ها در دو گروه هستید؟

باز هم با تمام احترامی که برای شورای سازمان لیگ قائل هستم باید بگویم که من نمی توانم اسم این مسابقات را لیگ بگذارم و به نظرم بیشتر شبیه یک تورنمنت می ماند. مسئولان امسال تنها به دنبال رفع تکلیف بودند و از آنجایی که می خواستند بازیکنان کمتر بازی کنند و بیشتر استراحت داشته باشند چنین طرحی را پیاده کردند بعد هم جالب است که ادعا می کنند یکی از بهترین لیگ های دنیا را داریم. من واقعا دوست دارم بدانم که این طرح را از کدام کشور الگو برداری کرده اند؟ من شنیده ام بازیکنان وزارت قرارداد مالی ندارند چگونه کارت برای آنها صادر شده است؟ می گویند تیم ارتعاشات و فارس به دسته یک سقوط کرده اند جالب است در این پنج شش ساله اخیر کدام تیم سقوط کرده و کدام تیم صعود کرده است؟ مگر سیرجان و بوشهر صعود نکرده اند پس کجا هستند؟ ارتعاشات با کدام امتیاز وارد لیگ شد؟ هر تیمی که توان ثبت نام و پرداخت هزینه ها را داشته باشد برای ورود به لیگ برتر کفایت می کند. متاسفانه شورای لیگ قوی نداریم بخشی از داوران هستند و برخی مدیران که شاید فقط سیزده بدرها والیبال بازی کردند و مربیانی که بخاطر 200-300 میلیون حقوقی که می گیرند ترجیح می دهند سکوت کنند.

 

 

اما الان شاهد هستیم که مربیان معترض ده اند به فرض مثال بهروز عطایی معتقد است که برگزاری مسابقات در دو گروه مغایر با روح لیگ است.

بله من هم شنیده ام ولی تعجب می کنم که چرا الان آقایان یادشان افتاده که اعتراض کنند. چرا تا زمانی که تیم شان نباخته بود حرفی نمی زدند.
دختر من که تازه چند ماهی است کلاس زبان می رود هم می داند که معنی پلی آف چه می شود. پلی آف یعنی بازی حذفی بعد چطور لیگ را اینگونه برگزار می کنند من نمی دانم. اگر متین الان پاسورش مصدوم شود و ببازد یعنی خداحافظ اسپانسرش که این همه هزینه کرده چه باید بکند؟ قهرمان لیگ می شوند اما بازیکنان تیم ملی را برای جام باشگاه های آسیا و جهان ندارند، این یعنی چه؟

من متاسفم که اکثر مربیان ما وقتی می بازند به زمین و زمان وصل می شوند اما وقتی می برند حرف از آنالیز و ریکاوری و کار روی ضعف ها می گویند. ای کاش وقتی هم می بازیم و یا بد بازی می کنیم دلایل اصلی باخت و بد بودن مان را مطرح کنیم.

چرا پیمان اکبری باید ضعف تیم خود را با حاشیه درست کردن بپوشاند. چرا نمی گوید که بازیکن من در فلان جا ضعف داشت و تیمم نتوانست خوب بازی کند؟ چرا به فیلم گرفتن خبرنگار معترض می شود وقتی تیمش کلی مشکل دارد؟ اکبری به سال بعد هم فکر می کند و می داند اگر ببازد به مشکل می خورد و در نتیجه در یک رفتار غیرمنطقی و احساسی حرصش را در جایی به اشتباه خالی می کند در صورتی که او باید از نظر فنی و اخلاقی به نحوه عملکرد بازیکنان خود دقت کند و آنها را برطرف کند. من از برخورد و حرف های او تعجب کردم البته اکبری را بی نهایت دوست دارم و معتقدم که تمام این پرخاشگری ها دستاورد برگزاری غلط مسابقات است.

تازه اصل حاشیه ها از این هفته شروع می شود که امیدوارم فدراسیون بتواند کنترل کند.من معتقدم لیگ باید با 8 تیم و در یک گروه برگزار می شد و این روش برگزاری غلط است و هر کسی که بگوید لیگ ما چزو بهترین لیگ های دنیاست دروغ گفته است. بازیکنان هم پرخاش شده اند. من یادم است زمان ولاسکو که من مربی نوجوانان بودم در دفتر داورزنی با ولاسکو جلسه داشتیم که به دو مورد اشاره و تاکید داشت یکی دریافت بازیکنان بود و دیگری رفتار بد و اعتراض های ملی پوشان که یادم است ولاسکو گفت داور آرژانتینی در یک دیدار فقط بخاطر حضور ولاسکو به ایران کارت نداده است و باید این مشکل حل شود. البته ما مشکل زیاد داریم و برای همین هم بازیکن می گوید کسی که با من کاری ندارد پس هرچه می خواهم می گویم.

 

 

بعضی از مربیان شایسته در لیگ امسال هم تیمداری نکردند؟


بله متاسفانه انتخاب مربیان در ایران بر اساس شایسته بودن نیست بحث عملکرد نیست و حواشی نقش دارند. رسانه ها و ارتباط ها تعیین کننده است. پول هایی در این بین رد و بدل می شود که اگر علنی شود باعث تعجب همه می شود. من بار حقوقی این مسئله را هم به دوش می کشم. تیمی که آخر می شود مربی آن تغییر نمی کند چرا؟ عملکرد خوبی داشته؟ نتایج خوبی گرفته؟ تنها رابطه هاست که تعیین می کند کی کجا باشد.من سرمربی نوجوانان بودم و جالب است که بگویم 6 ماه حقوق من را آقای ولاسکو برای یک روز گرفت!

و اگر حرفی باقی مانده؟

تنها امیدوارم که داورزنی دوست و دشمن خود را بشناسد و با چشمان باز به اطرافش نگاه کند. متاسفانه مربیان ما نقشی در فدراسیون ندارند. کمیته ای ندارند. گفتند آکادمی تاسیس می کنند با نام بزرگانی همچون عمو صالح، صابرپور، پرتوی و... من می گویم اینها الان هستند چرا از تجربیات شان استفاده نمی کنید؟ اینطور که پیش می روند تا چند سال دیگر فدراسیون با خانواده والیبال غریبه خواهد شد. ما اگر مخالف برخی از تصمیمات هستیم دشمن نیستیم. اتاق فکر فدراسیون کجاست؟ محمود افشاردوست از همین اتاق فکر به پست دبیر کلی رسید الان چرا تعطیل است؟ اگر این اتاق بود من الان حرف هایم را آنجا می زدم اما متاسفانه برخی در این سیستم حل شدند و گوش شنوایی وجود ندارد.

منبع: نود


والیبال , ایرج مظفری , مصاحبه , سرمربیان لیگ برتری , لیگ برتر والیبال ,
نویسنده : عادل خدرخوجه بازدید : 615 تاریخ : چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات : 0
دیدگاه ها
ارسال دیدگاه
کد امنیتی رفرش

آدرس جدید خبرگزاری والیبال ایران

ترکیب احتمالی تیم ملی والیبال در لیگ ملت های 2021

ویدیو آموزش نکات و تکنیک های خاص والیبال !

قانون جدید برای ثبت‌نام تیم‌ها در لیگ ملت های والیبال 2021 / درخواست ویزا برای خط خورده ها!

ویدیو خلاصه دیدار جنجالی و حاشیه ای ایران - لهستان / معروف در برابر کوبیاک !

آشنایی کامل با تکنیک های مقدماتی والیبال / بخش سوم تکنیک سرویس در والیبال !

مرگ اخلاق در والیبال ایران/ عدم حرفه ای گری برخی از بازیکنان و مربیان !

شروع نقل و انتقالاتی گنبدی ها / تمدید با کاپیتان چوگان ، جذب تاجر !

آخرین وضعیت تیم پیکان / بازگشت در قامت یک مدعی قهرمانی !

اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ مذاکره با بازیکنان در اردوی تیم ملی +واکنش دبیر فدراسیون !

سعید معروف در راه شهرداری ارومیه؟

تقویم رویداد های والیبال باشگاه های آسیا 2021 تغییر پیدا کرد

ویدیو / چکیده ای از اردوی تیم ملی والیبال از زبان پوریا فیاضی

برنامه مسابقات تیم ملی در لیگ ملت های 2021 اعلام شد

16 تیمی شدن لیگ برتر والیبال به نفع والیبال ایران ؟!

لیگ برتر والیبال 16 تیمی شد / برگزاری به شیوه لیگ ملت های والیبال !

حضور پررنگ والیبالیست های گلستانی در اردو های تیم ملی !

ویدیو / عثمانی خوانتورنا بهترین بازیکن لیگ والیبال ایتالیا 2021

نویسندهپاسخ
اسامی 17 بازیکن تیم ملی والیبال در لیگ ملت های 2021 مشخص شد adelkhoje
نقل و انتقالات های جنجالی ارومیه بر علیه تیم ها adelkhoje
ترکیب احتمالی تیم ملی والیبال در لیگ ملت های 2021 + برنامه بازی ها به وقت ایران adelkhoje
بهبودی : مسائل مالی در جدایی‌ام دخیل نبود ! adelkhoje
تصویب تقویم پیشنهادی کنفدراسیون والیبال آسیا adelkhoje
خوش خبر: اردوی تیم ملی جای مذاکره نیست، تذکر دادیم adelkhoje
تندروان:شخصیت قهرمانی را در ارومیه نهادینه می‌کنیم|می خواهیم فیاضی، شری adelkhoje
خداحافظی چهار ملی پوش از اردوی تیم ملی والیبال adelkhoje
آشنایی کامل با تکنیک های مقدماتی والیبال / بخش سوم تکنیک سرویس در والیبال ! adelkhoje
تمرینات برای تکنیک ساعد در ورزش والیبال / آموزش تصویری adelkhoje
رشد عجیب و غریب قرار داد بازیکنان لیگ برتر والیبال ! adelkhoje
مرگ اخلاق در والیبال ایران/ عدم حرفه ای گری برخی از بازیکنان و مربیان ! adelkhoje
رضایی جانشین احتمالی تندروان در فولاد سیرجان ؟ adelkhoje
شهنازی : رفتار برخی بازیکن ها ارزش و تعهد اخلاقی را ازبین می برد ! adelkhoje
شروع نقل و انتقالاتی گنبدی ها / تمدید با کاپیتان چوگان ، جذب تاجر ! adelkhoje
ویلفردو لئون در آستانه بازگشت به لیگ والیبال روسیه ! adelkhoje
حضور ایتالیا با تیم دوم در لیگ ملت های 2021 والیبال adelkhoje
رخنه دلال‌ها به اردوی تیم ملی ! adelkhoje
اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ مذاکره با بازیکنان در اردوی تیم ملی +واکنش دبیر فدراسیون adelkhoje
آخرین وضعیت تیم پیکان / بازگشت در قامت یک مدعی قهرمانی ! adelkhoje
گزارشی از آخرین وضعیت اردوی تیم ملی والیبال/ اردیبهشت 1400 adelkhoje
جزیده : با اضافه شدن عبادی پور تیم ملی کامل می شود adelkhoje
شبیه سازی رقابت های والیبال المپیک ژاپن انجام گردید adelkhoje
16 تیمی شدن لیگ برتر والیبال به نفع والیبال ایران ؟! adelkhoje
شایعات از توافق محمدرضا تندروان با تیم شهرداری ارومیه خبر می دهند adelkhoje