header

خبرگزاری ورزش والیبال

logo

زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 6:34 بعد از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | فراموشي رمز عبور


adelkhoje آفلاین




ارسال‌ها :14228

عضويت:19 /10 /1390

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:ایران

تیم های محبوب:

شناسه ياهو:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :25337

تشکر شده :49486

پاسخ 4 : مصاحبه بازیکنان و مربیان تیم ملی والیبال ایران و صربستان بعد از اولین دیدار !

جروبحث ولاسکو با خبرنگاران: تا هستم کاری که اعتقاد دارم را انجام می‌دهم

 سرمربی تیم ملی والیبال ایران در نشست خبری از تاکتیک‌ها و تعویض‌هایش دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خولیو ولاسکو در نشست خبری پس از بازی برابر صربستان که با شکست 3 بر 2 ایران همراه بود، اظهار کرد: ما در این مسابقه توقع داشتیم که حریف را شکست دهیم اما باختیم. شانس پیروزی برابر صربستان را داشتیم اما حریف در این بازی برنده شد. با این حال در حالی که دو ست را واگذار کرده بودیم به مسابقه برگشتیم و توانستیم بازی را برابر کنیم. حتی در ست پایانی نیز مسابقه تا 16 بر 16 مساوی پیش رفت.

وی ادامه داد: در ست نخست، پشت خط زن صربستان با سرویس‌های خوبی که داشت ما را آزار داد و از طرف دیگر ما نیز در دو ست اول سرویس‌های خوبی نداشتیم که این مساله در ست‌های سوم و چهارم برعکس شد و این ما بودیم که بهتر کار می‌کردیم. به نظر من یکی از اتفاق‌های خوب در بازی استفاده از شهرام محمودی بود که خیلی خوب بازی کرد. ما از ست دوم به بعد نیز از آقای معروف پاسور تیم خواستیم تا بیشتر با بازیکنان سرعتی ما کار کند.

ولاسکو ادامه داد: در این برنامه تشکری و موسوی نیز خیلی خوب کار کردند و به نظر من نتیجه‌ی مناسبی گرفتند. در هر حال همیشه ما از مسابقه با صربستان چیزهای زیادی یاد می‌گیریم. درسی که ما امروز گرفتیم استفاده از دفاع بود نه این‌که از آن فرار کنیم. ما امروز دفاع خوبی داشتیم و به طور مثال می‌توانم از عملکرد شهرام محمودی حرف بزنم. نکته ی دیگری که در تیم ایران قابل قبول بود جنگندگی بازیکنان است که تا توپ آخر برای پیروزی مبارزه کردند. در نشست خبری پیش از بازی قول داده بودیم که نمایش قابل قبولی داشته باشیم که این اتفاق افتاد. برای این‌که برابر صربستان برنده شویم باید در چیزهای دیگر بهتر باشیم.

در ادامه خبرنگاری از ولاسکو پرسید اختلاف امتیازهایی که در ست‌ها ایجاد شد می‌تواند نوید پیروزی ایران در بازی دوم باشد؟ که سرمربی ایران پاسخ داد: خیر، مهم نیست در گیم‌ها با چه اختلافی شکست خوردیم و برنده شدیم. مهم این‌جاست که کدام تیم در انتها پیروز میدان بود. صرب‌ها در نهایت این بازی سه گیم برنده شدند و ما در دو گیم برنده بودیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: خوشحالم که بازیکنانم این اعتماد به نفس را پیدا کردند که مقابل تیم‌های بزرگ هم خوب بازی کنند. مسابقات لیگ جهانی برای ما خیلی مهم است. خوشحالم که در این سطح از والیبال بازی می‌کنیم. امروز سطح بالایی از والیبال را شاهد بودیم. قطعا در هفته‌های آینده مقابل ایتالیا و تیم‌های قدرتمندتر هم یاد می‌گیریم که چگونه کار کنیم. فراموش نکنید که ایران در نخستین سال حضورش در لیگ جهانی به دنبال کسب تجربه بود.

سوال: دو تعویض‌های ما هیچ وقت جواب نمی‌دهد، چرا اصرار دارید که در هر بازی دو تعویضه کنید. ما در برابر صربستان سه گیم باختیم که شما دو تعویضه کردید و دو گیمی را بردیم که دوتعویضه نکرده بودید.

ولاسکو پاسخ داد: فکر می‌کنم که سعید معروف در دفاع خط در امتیازهای بالا کارآیی مناسبی ندارد و اگر مهدوی بتواند در این پست چند دفاع خوب ارایه دهد قطعا برای ما مفید خواهد بود. قبلا هم گفته‌ام گاهی دو تعویضه‌ها جواب می‌دهد و گاهی هم جواب نمی‌دهد. در این بازی هم مهدوی توانست یک توپ را زخمی کند. شاید در بازی‌های بعد بتواند کاملا آن را دفاع کند. من فقط برای آگاهی خاطر روزنامه‌نگاران می‌گویم که در 10 سال گذشته همه تیم‌های خوب و مطرح دنیا دو تعویضه کرده‌اند و این‌طور نیست که این سیستم جدیدی باشد. اگر تیم برزیل هم به ایران بیاید می‌توانید از آنها بپرسید که چقدر دو تعویضه انجام می‌دهند. به هر حال من به این سیستم اعتقاد دارم و آن را انجام می‌دهم.

سوال: چه اتفاقی باید بیفتد که شما از اصرار به این دوتعویضه‌ها دست بردارید. در انتخابیه المپیک به همین دلیل مقابل صربستان شکست خوردیم. در بازی مقابل روسیه هم دوتعویضه جواب نداد. حالا هم به خاطر اصرار شما نتیجه را به صربستان واتگذار کردیم. چه زمانی به این نتیجه می‌رسید که بهتر است دوتعویضه نکنید؟

ولاسکو پاسخ داد: زمانی که مربی‌تان را عوض کنید تا زمانی که من مربی هستم کاری انجام می‌دهم که به آن اعتقاد دارم.







جمعه 31 خرداد 1392 - 20:33
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 10 کاربر از adelkhoje به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:rain76 - sabih - farshidfx - haniye - muhammed - niknaz - ggghazal - mortaza - alireza - mohsen75 -
12»




حامیان