header

خبرگزاری ورزش والیبال

logo

زمان جاری : سه شنبه 19 تیر 1403 - 1:46 قبل از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | فراموشي رمز عبور

نگاهی به حریفان والیبال ایران در سال جاری: (قسمت اول > لهستان)
تعداد بازدید : 413

sasha68 آفلاین




ارسال‌ها :532

عضويت:14 /5 /1394

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:اردبیل

تیم های محبوب:

پست محبوب:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :522

تشکر شده :851

نگاهی به حریفان والیبال ایران در سال جاری: (قسمت اول > لهستان)

سال ۲۰۱۶ برای لهستان سال جدیدی است ٬ لهستان که یکی از سخت ترین و جدی ترین حریف های ایران برای صعود به المپیک به شمار میرود ٬ امیدوار است تا این بار شانس سوم خود را در انتخابی المپیک ژاپن با موفقیت پشت سر بگذارند و پس از آن با یک روحیه مضاعف و امتیاز میزبانی در مرحله نهایی لیگ جهانی ناکامی فصل قبل خود را جبران کنند.

به گزارش ورزش والیبال وبه نقل از ؛ آریاورزش فدراسیون جهانی والیبال FIVB با برگزاری لیگ جهانی والیبال دوباره شور و هیجان والیبالی را مهمان خانه­ های دوست­داران والیبال در سر تا سر کره خاکی خواهد کرد. بر اساس قانون جدید فدراسیون جهانی ۱۲ تیم قدرتمند در قالب گروه یک رقابت ها برای کسب بزرگترین جایزه سالیانه fivb با هم به رقابت می­پردازند. با شروع این تورنمنت همه نگاه ها به سمت والیبال معطوف خواهد شد و هر کسی که هوادار و دوست دار والیبال باشد همیشه یک چشمش تا پایان مقصد (فینال گروه یک در کراکوف لهستان) خیره به سمت والیبال میماند تا ببیند این بار کدامیک از تیم های قدرتمند فاتح این رویداد جهانی خواهد بود. البته امسال برای والیبال ملی سال بسیار پرباری است و علاوه بر لیگ جهانی رقابتهای انتخابی المپیک و خود المپیک را نیز خواهیم داشت و تیم ملی کشورمان باید در این آوردگاه های بزرگ رقیبان بزرگی را شکست دهد تا به آنچه که شایسته آن است برسد ، امروز در آریاورزش بر آن شدیم تا این رقبای قدر را به شما معرفی کنیم و اولین تیمی که خدمت شما معرفی خواهیم کرد سرخ و سفیدهای لهستان هستند ، با آریاورزش همراه باشید :

لهستان – یک تیر و دو نشان

لهستان به عنوان میزبان و قهرمان جهان سال ۲۰۱۴ نمونه کاملی است برای نشان دادن این ضرب المثل که میگوید : ” هیچ جایی مثل خونه آدم نمیشه. ” و امروز لهستان به عنوان میزبان مرحله نهایی لیگ جهانی در تارون آرنای شهر کراکوف سعی دارد این بار نیز به بهترین شکل از میزبانی خود بهره ببرد و خود را به عنوان جدی ترین مدافع قهرمانی معرفی کرد.

لهستانی ها در دنیا به عنوان ملتی که دیوانه و مجنون والیبال هستند ٬ شناخته میشوند دو سال پیش موفق شدند در فینال رقابت های قهرمانی جهان مقابل ۱۲۰۰۰ هوادار خانگی در کاتوویتس و همچنین ازدحام جمعیتی که در خیابان های مرکز شهر به تماشای مسابقه نشسته بودند با نتیجه ۳ – ۱ ( ۱۸-۲۵ , ۲۵-۲۲ , ۲۵-۲۳ , ۲۵-۲۲ ) برزیل مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهند و با این قهرمانی هموطنان شان را شگفت زده کنند.سالن تارون آرنا با گنجایش ۱۵ هزار نفر جمعیت بزرگترین سالن حال حاضر لهستان و یکی از بزرگترین سالن های جهان است که شاگردان استفان آنتیگا تلاش دارند با پیروزی در این سالن قهرمانی ۲۰۱۲ خود در صوفیای بلغارستان را تکرار کنند. آخرین باری که لهستانی ها میزبان لیگ جهانی بودند برمیگردد به سال ۲۰۱۱ که موفق شدند در سالن گدانسک برنز لیگ جهانی را بدست آورند.

سال گذشته اما سال چندان دلچسبی برای قهرمان جهان نبود ٬ عقاب های سرخ و سفید لهستان پس از آن که در دیدار رده بندی با یک بازی نزدیک ۳-۰ ( ۲۵-۲۲ , ۲۵-۲۳ , ۲۵-۲۳ ) مقابل آمریکا قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۴ شکست خوردند ٬ از رفتن به روی سکوی لیگ جهانی بازماندند و با عنوان چهارمی به کار خود پایان دادند. در رقابت های جام جهانی نیز در حالی سوم شدند که تنها دو تیم برتر بالای جدول به المپیک ریو صعود میکرد. پس از این دو تجربه ناموفق ٬ بدشانسی های یاران آنتیگا تا جایی پیش رفت که آنها با جایگاه سوم در مسابقات انتخابی المپیک اروپا شانس دوم خود را هم برای کسب بلیط ریو دو ژانیرو از دست دادند. سرخ و سفیدها باز هم با یک رقابت نزدیک مقابل فرانسه قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۵ فینال مسابقات را از دست دادند اما در دیدار رده بندی با یک بازی تماشایی و نفس گیر مقابل آلمان ٬ میزبان رقابت ها با نتیجه ۲-۳ ( ۲۵-۲۰ , ۲۲- ۲۵ , ۱۶-۲۵ , ۲۸-۲۶ , ۱۴ – ۱۶ ) پیروز شدند تا با کسب عنوان سومی به خود شانس دوباره ای بدهند.با هم نگاهی به لحظات حساس و زیبای سرخ و سفیدها در انتخابی المپیک می اندازیم :

اما سال ۲۰۱۶ برای لهستان سال جدیدی است ٬ لهستان که یکی از سخت ترین و جدی ترین حریف های ایران برای صعود به المپیک به شمار میرود ٬ امیدوار است تا این بار شانس سوم خود را در انتخابی المپیک ژاپن با موفقیت پشت سر بگذارند و پس از آن با یک روحیه مضاعف و امتیاز میزبانی در مرحله نهایی لیگ جهانی ناکامی فصل قبل خود را جبران کنند.در عین حال یک خبر خوب و خوشحال کننده برای استفان آنتیگا میتواند بازگشت احتمالی مدافعشان پیوتر نوواکوفسکی باشد که بابت مصدومیت از ناحیه کمر کل رقابت های زمستانی را از دست داده بود.

در غیر اینصورت به نظر میرسد کل فهرست لهستان را اسامی نام آشنایی تشکیل دهند که در رأس آن بارتوش کوورک و میهائو کوبیاک به عنوان پرچم داران ارتش سرخ و سفید لهستان پا به این رویداد مهم خواهند گذاشت. لهستانی ها حتی حاضر هستند از جان خود مایه بگذارند ٬ اما تنها یکبار دیگر طلای المپیک خود را تکرار کنند. اولین قهرمانی لهستان در بازی های المپیک سال ۱۹۷۶ مونترئال اتفاق افتاد و امروز آنها به دنبال کسب دومین قهرمانی خود هستند. به هر جهت لهستانی ها به آنچه که ۴ سال قبل برایشان اتفاق افتاد خوب آگاه هستند . آنها در حالی که سرمست از طلای لیگ جهانی خود بودند در مرحله یک چهارم نهایی المپیک ۲۰۱۲ لندن نتیجه را ۳-۰ به روسیه که در نهایت قهرمان آن سال شد واگذار کردند.

میهائو کوبیاک افسانه ای – برگ برنده لهستان

وقتی لهستان برای میزبانی لیگ جهانی با جلال و شکوه قدم به کراکوف میگذارد ٬ میهائو کوبیاک به عنوان پیکره اصلی تیمش وارد گود خواهد شد ٬ حال میخواهد پیراهن کاپیتانی را بر تن کرده باشد یا خیر. پس از آن که کاپیتان وینیارسکی بعد از مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴ از رقابت های ملی خداحافظی کرد ٬ استفان آنتیگا ابتدا کارول کائوس را کاپیتان جدید معرفی کرد اما با مصدومیت کائوس خطی زیر شماره ۱۳ تیم لهستان قرار گرفت و کوبیاک مسئولیت کاپیتانی را عهده دار شد .

مرد شماره ۱۳ تیم لهستان به عنوان بخش کلیدی نیمکتشان به شمار میرود. کسی که بارها با رفتارهای متعصبانه خود درون زمین حریف را عصبی کرد اما بارها و بارها عامل موفقیت تیمش شد. اسپکر قدرتی لهستان در بازی رده بندی انتخابی المپیک اروپا مقابل آلمان با ۳۱ درصد موفقیت در دریافت به تیمش شانس دوباره داد تا بتواند با کسب عنوان سومی به رقابت های انتخابی المپیک ژاپن راه یابد. او در تمامی موفقیت های سال های اخیر تیمش نقش کلیدی داشته است که میتوان به عناوین زیر اشاره کرد:

طلای لیگ جهانی ۲۰۱۲ ٬ طلای قهرمانی جهان ۲۱۴ نقره جام جهانی ۲۰۱۱ و برنز جام جهانی ۲۰۱۵٫

کوبیاک ۲ سال در هالک بانک آنکارای ترکیه تحت سرمربیگری لورنزو برناردی به میدان رفت اما طبق آخرین شنیده‌ها خرس جنگجوی لهستانی به زودی آنکارا را به مقصد لهستان یا ایتالیا ترک خواهد کرد.


جوان با افتخار

پنجشنبه 19 فروردین 1395 - 21:16
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 2 کاربر از sasha68 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: fatemeh66 - nasim7079 -




حامیان