header

خبرگزاری ورزش والیبال

logo

زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 4:56 بعد از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | فراموشي رمز عبور

معرفی تیم ملی ایران در سایت FIVB؛ صعود به المپیک دور از ذهن نیست
تعداد بازدید : 234

tara20 آفلاین




ارسال‌ها :1176

عضويت:10 /10 /1393

بازیکنان محبوب:

تیم های محبوب:

پست محبوب:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :1989

تشکر شده :2038

معرفی تیم ملی ایران در سایت FIVB؛ صعود به المپیک دور از ذهن نیست

سایت فدراسیون جهانی والیبال با انتشارمطلبی به معرفی تیم ملی والیبال کشورمان پرداخته و رشد ایران در سال های اخیر را پرسرعت خوانده است.

به گزارش خبرگزاری ورزش والیبال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ سایت فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) با انتشار مطلبی به معرفی تیم ملی والیبال ایران و سرمربی کشورمان پرداخته و صعود ایران به المپیک ریو را قابل دسترس دانسته است.

در مطلب فدراسیون جهانی والیبال آمده است:

ایران گرچه هنوز راه زیادی را در پیش دارد، اما در حال پیشرفت است و توانایی این را در خود می بیند که با تیم های مطرح جهان رقابت کند. طی سال های گذشته شاهد رشدی سریع از سوی آنان بوده ایم. اوج کار این تیم پارسال در لیگ جهانی به وقوع پیوست؛ رقابتی که در آن بسیار موثر نشان دادند و به جمع چهار تیم برتر نیز راه یافتند. اما دیدار رده بندی را راحت به ایتالیا واگذار کردند تا میزبان گردن آویز برنز را از آن خود کند. پس از این تورنمنت، آنها موفق شدند در رقابت های قهرمانی جهان در سال 2014 به جمع شش تیم برتر راه یابند؛ اما در ادامه توسط حریفی قدرتمند به نام روسیه حذف شدند.

تیم ملی والیبال ایران همچنین در سال 2013 به دومین قهرمانی اش در آسیا نایل شد، همان طور که سال 2011 شاهد درخشش آنها در این مسابقات بودیم. این تیم همچنین در ادامه روند رو به رشد خود و درخشش در عرصه های بین المللی، رقابتهای جام قهرمانان قاره ها در سال 2013 را با قرار گرفتن در رتبه چهارم بالاتر از تیم هایی چون آمریکا و ژاپن به پایان برد. با این وجود آنها در پی تکرار نتیجه ای هستند که سال 2014 در اینچئون کره جنوبی رقم زدند؛ جایی که با شکست ژاپن مدال طلای بازی های آسیایی را به گردن آویختند.

تاریخچه والیبال ایران به اوایل سال 1920 میلادی بر می گردد. زمانیکه این ورزش در دانشگاه ها به کار گرفته می شد. تیم ملی ایران از سال 1950 به طور رسمی وارد دنیای رقابت شد. این در حالی است که هنوز صعود به المپیک در کارنامه آنها خالی است؛ چیزی که چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد. از مهمترین افتخارات تیم ایران می توان به سه بار حضور در مسابقات قهرمانی جهان، به همراه حضور در آخرین دوره جام جهانی – که پایان بخش 20 سال غیبت آنان در این تورنومنت محسوب می شد – اشاره کرد

معرفی اسلوبودان کواچ؛ سرمربی تیم ملی والیبال ایران:

مرد 48 ساله صرب در نخستین سال حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران، به همراه این تیم مقام چهارم لیگ جهانی 2014، رتبه ششم قهرمانی جهان و مدال طلای بازی های آسیایی را تجربه کرده است.

به عنوان بازیکن، کواچ می تواند مدال های رنگارنگی از رقابتهای المپیک، جهانی و اروپایی را در ویترین افتخاراتش بیابد. او همچنین دو بار در سوپر لیگ صربستان و دو بار نیز در سری آ ایتالیا از سال 2008 به عنوان برترین مربی برگزیده شده است. علاوه بر این، کواچ بهترین مربی ورزشی ایران در سال 2014 شناخته شد تا این عنوان را نیز به سایر دستاوردهای ارزشمند خود اضافه کند.

این مربی توانا به دنبال این است که تیم ملی ایران را در جهت رسیدن به پیروزی هایی جدیدتر در لیگ جهانی، قهرمانی آسیا، جام جهانی و بازی های انتخابی المپیک در سال 2015 یاری دهد. بی شک آنها می توانند به بزرگترین هدف خود، یعنی حضور در المپیک 2016 ریو جامه عمل بپوشانند.








جمعه 01 خرداد 1394 - 00:15
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 2 کاربر از tara20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: adelkhoje - kimia4 -




حامیان