header

خبرگزاری ورزش والیبال

logo

زمان جاری : شنبه 16 تیر 1403 - 4:55 بعد از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | فراموشي رمز عبور

آغاز سنت شکني از واليبال؛زنان هم به ورزشگاه مي آيند
تعداد بازدید : 395

muhammed آفلاین




ارسال‌ها :4358

عضويت:23 /6 /1391

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:پایتخت والیبال

تیم های محبوب:

پست محبوب:

شناسه ياهو:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :33835

تشکر شده :15871

آغاز سنت شکني از واليبال؛زنان هم به ورزشگاه مي آيند

خبرگزاری ورزش والیبال:مسئله ورود بانوان به ورزشگاهها سالهاي زيادي است که در مورد آن بحث مي شود و هنوز به نتيجه اي نرسيده است.

به گزارش خبرگزاري ورزش والیبال ، در يکي از تازه ترين اقدامات فدراسيون جهاني واليبال ميزباني واليبال نوجوانان را به دليل اينکه ايران اجازه ورود زنان به ورزشگاه را نمي دهد گرفت.

بعد ازين اتفاق فدراسيون فواليبال نيز خبري را در سايت خود به مضمون زير منتشر کرد:

«در حالي که چندي پيش در کنگره جهاني ٢٠١٤ واليبال در ايتاليا، ميزباني مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان به ايران داده شده بود، دکتر آري گراسا با ارسال نامه اي به دکتر محمدرضا داورزني ضمن عذرخواهي و تشکر از ايران به خاطر پذيرفتن ميزباني قهرماني نوجوانان جهان، اعلام کرد که کشور آرژانتين به عنوان ميزبان اين رقابت ها (مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان) معرفي شده است.»

داورزني نيز در گفتگويي که با رسانه ها انجام داده بود از کارشکني برخي کشورها عليه ايران و واليبال خبر داده و گفته بود: واليبال ايران آنقدر بزرگ شده که دنيا را بسيج کرده آن را بزنند. واليبال ايران برند اجتماعي بزرگي شده و به ويتريني براي نظام تبديل شده است و اين خوشايند خيلي ها نيست، کسانيکه چندين سال است بر عليه نظام کار مي کنند وقتي مي بينند يک رشته حرف دارد و توانمندي جوانان اين مرز و بوم را نشان مي دهد، دست به هر کاري مي زنند تا جلوي آن را بگيرند.

خوشبختانه موفقيت هاي واليبال را نمي توانند سانسور کنند. وقتي ما آمريکا را شکست مي دهيم، ايتاليا را مي بريم ديگر جاي حرفي باقي نمي ماند اما برخي کشورهاي مخالف با نظام جمهوري اسلامي اين موفقيت ها را مي بينند، دست به حاشيه سازي و ايجاد مشکل براي ايران مي کنند. جهان ميليون ها دلار هزينه مي کند که شرايط ايران را بي ثبات نشان دهد اما يک رشته ورزشي مانند واليبال تمام اين نقشه ها را خراب مي کند. عملکرد واليبال ايران در جهان به گونه اي بوده که برخي دشمنان را نگران کرده و آنان از راههاي مختلف به دنبال متوقف کردن اين روند رو به رشد هستند. اتفاقاتي که در حال رخ دادن است تنها ورزشي نيست و کاملا موضوع هدايت شده است. وقتي رييس فدراسيون واليبال اتريش به دنبال محروميت ورزش ايران است، نبايد آن را يک اتفاق دانست که اميدوارم بتوانيم باتدبير اين بحران را نيز پشت سر بگذاريم. خيلي‌ها منتظر هستند که به واليبال ايران ضربه بزنند و با گره زدن مسائل غير ورزشي به ورزش درصدد هستند قدرت واليبال ايران را تضعيف کنند. در زماني که خيلي‌ها دوست ندارند واليبال ايران پيشرفت کند بايد دست به دست هم به پيشرفت واليبال ايران کمک کنيم و با تدبير و پيگيري‌ها جلوي بحران‌هايي را که مي‌خواهند به وجود آورند، بگيريم و اجازه ندهيم هيچ کارشکني به واليبال ايران ضربه بزند.

در مورد اين مسئله مهم سعيد درخشنده مسئول کميته بين الملل فدراسيون واليبال در گفتگويي که با يکي از رسانه ها انجام داده بود گفته بود: داورزني در کنگره جهاني رايزني‌هاي زيادي انجام داد تا ميزباني مسابقات قهرماني نوجوانان جهان را بدست آورد. اين موضوع قطعي شده و قرار بود که ايران ميزبان باشد. اما به خاطر محدوديت‌هايي که وجود داشت، فدراسيون جهاني در اين تصميم تجديد نظر کرد.

خودم احتمال مي‌دهم که موضوع محدوديت حضور بانوان در سالن‌هاي واليبال علت اصلي اين موضع باشد ولي رسما فدراسيون جهاني اين موضوع را نگفته است. البته تاکنون خود من هم نامه آري گراسا به داورزني را نديده‌ام. همه ناظران ليگ جهاني واليبال در تهران، گزارش عدم حضور و محدودي حضور بانوان را در سالن داده بودند. همين مورد تنها نقص کار ايران در ميزباني مسابقات بود. ما هيچ مشکل سخت افزاري و برنامه‌ريزي‌ها براي برگزاري مسابقات نداشتيم. من خودم احتمال مي‌دهم که گزارش‌هاي ناظران ليگ جهاني درگرفتن ميزباني مسابقان نوجوانان بي‌تاثير نباشد. بايد داورزني رايزني‌هايي را انجام دهد تا مجوز حضور بانوان به طريقي گرفته شود. ديگر فدراسيون جهاني صد در صد تصميم گرفته و ميزبان مسابقات قهرماني نوجوانان جهان آرژانتين است. حالا اميدوارم که ميزباني جام ملت‌هاي آسيا را از دست ندهيم. جام ملت‌هاي آسيا در اين دوره بسيار مهم است زيرا قهرمان آن به المپيک مي‌رود و ما درصدد هستيم تا به هر شکل ممکن ميزبان آن باشيم.

درخشنده در پايان صحبتهايش راهکاري را در مورد حضور بانوان در ورزشگاهها مطرح کرده و گفته بود: بايد يک نشست کارشناسي در اين باره برگزار شود. فضاي سالن‌هاي واليبال محدود است و مي‌توان جايگاه ويژه‌اي براي بانوان در آن در نظر گرفت. سال گذشته هم بانواني که در سفارتخانه‌هاي خارجي مشغول هستند به سالن‌هاي واليبال رفتند و مشکلي نبود. مي‌توان با کمک نيروي انتظامي اين موارد رعايت کرد. حضور خانم‌ها به شکل صحيح براي ارتقاي واليبال و توسعه ورزش مفيد است و بايد هرچه زودتر اين موضوع مديريت شود.

مدتي قبل نيز ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه آزادي براي تماشاي مسابقات واليبال تيم ملي کشورمان به جلسه هيات دولت نيز کشيده شده بود و دکتر حسن روحاني خواستار پيگري اين موضوع شده بودند.

در همين مورد شهيندخت مولاوردي معاون رئيس جمهور در امور زنان گفته بود: به دستور حسن روحاني قرار شده تا گفتگوهايي با محمود گودرزي، وزير ورزش، در مورد مسئله حضور زنان در سالن مسابقات واليبال صورت بگيرد.

خانم مولاوردي در قسمتي از مصاحبه خود گفته بود که تعاملات با وزير ورزش براي صورت گرفتن ساز و کارهايي است که هم نگراني افرادي که نگران حضور زنان در ورزشگاه هستند برطرف و به‌ ويژه خواسته نسل جوان در مسابقات بين‌المللي محقق شود.

به نظر مي رسد حالا زمان آن رسيده است که راهکاري براي حل مشکل ورود بانوان ايراني به ورزشگاهها پيدا شود تا بانوان علاقمند به ورزش نيز بتوانند به راحتي بازيهاي تيم ملي کشورمان را در ورزشگاهها به تماشا بنشينند.

در صورتي که راهکاري براي اين مسئله پيدا نشود ما نبايد اميدي به گرفتن ميزباني بازيهاي معتبر آسيايي و جهاني داشته باشيم.ميزباني مسابقات معتبر براي کشورمان مي تواند بسيار مثبت و سازنده باشد.و در اولين گام بهتر است که با حمايت مسئولان يک راه کار خوب و هميشگي براي حل مشکل ورود بانوان به ورزشگاهها پيدا شود تا بانوان نيز از ديدن بازي هاي غيرومردان تيم ملي محروم نشوند.

عدم حضور بانوان در ورزشگاهها حتي توسط برخي از نمايندگان مجلس نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفته بود.در اين ميان دکتر احمد رضا دستغيب عضو فراکسيون ورزش مجلس گفته بود: تيم ملي متعلق به همه مردم ايران است و اين همگان شامل زنان کشور هم مي‌شود. استاديوم‌ها بايد ضوابط خودشان را داشته باشند. اين مکان‌ها بايد ضابطه ‌مند شوند و اگر ضابطه‌ ها رعايت شود، منعي براي ورود به ورزشگاه نيست. ما قانوني براي جلوگيري از ورود زنان به ورزشگاه نداريم. حال اين را که چرا ‌نمي‌گذارند خانم‌ها به ‌ورزشگاه بروند، من نمي‌دانم؛ اما احتمال براي حفظ حرمت خود زنان اين کار انجام مي‌شود. بايد جايگاه‌هاي جدايي ‌براي زنان تعريف کنند و به نظر من مي‌شود از امکانات موجود شرايطي براي ورود زنان ايجاد کرد.

بهروز نعمتي از ديگر نمايندگان مجلس نيز در اين مورد گفته بود: نظر من اين است که زيرساخت‌هاي لازم براي حضور بانوان در ورزشگاه را نداريم و اين کار تا انجام نشود امکان حضور ‌نخواهند داشت. ما يک کشور اسلامي هستيم؛ بنابراين، بايد اعتقادات اسلامي را‌ مد نظر قرار دهيم. پس تا زماني که فرهنگ‌سازي مناسب نشود، نمي‌توان بانوان را به ورزشگاه‌ها آورد و در حال حاضر اين فرهنگ وجود ندارد، بايد همه کمک کنند تا به اين نتيجه برسيم.

نعمتي در مورد دلايل مخالفت حضور بانوان در ورزشگاهها در شرايط فعلي گفته بود: من شفاف به شما مي‌گويم شما يک بار به يکي از ورزشگاه‌هاي کشور سر بزنيد و ببينيد کساني که در آنجا هستند، از چه کلماتي استفاده مي‌کنند، آن وقت قضاوت با خود شما خواهد بود.

شهلا مير گلو بيات نماينده ساوه نيز در اين مورد گفته بود: من زياد اطلاعي از بازي واليبال و حواشي آن ندارم و بايد سؤال كنم تا بتوانم با اطلاعات كافي حرف بزنم. اما در كل ‌خانم‌ها نيمي از جمعيت اين كشور را تشكيل مي‌دهند و بايد به درخواست‌هاي آن‌ها احترام گذاشته شود، منتها در همان چهارچوب موازين اسلامي و قانوني. آن‌ها مي‌توانند خيلي چيزهايي كه باعث نگراني مي‌شود را رعايت كنند و در ورزشگاه‌ها ‌باشند. به هر حال اين درخواست خانم‌هاست و بايد به آن احترام گذاشته شود. من هم سعي مي‌کنم در مجلس اين موضوع را پيگيري كنم.

نيره اخوان بي‌طرف نماينده اصفهان نيز گفته بود که زنان ايران مسائل حل نشده بسياري دارند، حالا يكسري از زنان و دختران آمده‌اند و حاشيه درست کرده‌اند و دارند به كمك رسانه‌ها آن را بزرگ مي‌کنند، نبايد ما را فريب بدهد. اين‌ها را من شخصاً نماينده زنان ايران نمي‌دانم.اين مسائل هيچ اولويتي ندارد؛ نه از نظر شرعي و نه اجتماعي. اين‌هايي كه به مسابقه واليبال آمدند اصلاً در مقابل جامعه زنان ايراني عددي نيستند كه بخواهند آن‌ها را نمايندگي كنند. به نظر من مسإله راه ندادن زنان به ورزشگاه‌ها اصلاً موضوع مهمي نيست. مخصوصاً اينكه يك عده مي‌خواهند عليه نظام از اين موضوع بهره‌برداري سياسي داشته باشند.

سارا قاسم پور دبير کارگروه دختران معاونت زنان رياست جمهوري، وزير ورزش و جوانان نيز نيز با اين ممنوعيت ايجادشده مخالف است و در مسابقه قبل به صورت سمبليک با خانواده‌‌اش حضور پيدا کرد تا نشان دهد مشکلي براي حضور بانوان در مسابقه‌ها نيست.وي در گفتگو با يکي از رسانه ها گفته بود: ما هيچ دليلي را براي اين ممانعت نمي‌پذيريم. آن‌ها مي‌گويند که زيرساخت ندارند تا امنيت بانوان را تأمين کنند، در حالي که ما اين سخن را قبول نداريم‌.

بايد منتظر بمانيم و ببينيم بالاخره بانوان ايراني موفق به حضور در ورزشگاه ها خواهند شد يا خير؟

خبرگزاری ورزش والیبال

www.volleyball-forum.ir

منبع:آریا


دوشنبه 26 آبان 1393 - 16:12
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 6 کاربر از muhammed به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: reihane-85 - tripper - narmin - bargak - mery06 - nabat -

bargak آفلاین




ارسال‌ها :590

عضويت:27 /6 /1393

بازیکنان محبوب:

تیم های محبوب:

پست محبوب:

شناسه ياهو:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :1912

تشکر شده :1652

پاسخ 1 : آغاز سنت شکني از واليبال؛زنان هم به ورزشگاه مي آيند

ما قانوني براي جلوگيري از ورود زنان به ورزشگاه نداريم. حال اين را که چرا ‌نمي‌گذارند خانم‌ها به ‌ورزشگاه بروند، من نمي‌دانم؛ اما احتمال براي حفظ حرمت خود زنان اين کار انجام مي‌شود. بايد جايگاه‌هاي جدايي ‌براي زنان تعريف کنند و به نظر من مي‌شود از امکانات موجود شرايطي براي ورود زنان ايجاد کرد.

قربون آدم چیز فهم...

تا زماني که فرهنگ‌سازي مناسب نشود، نمي‌توان بانوان را به ورزشگاه‌ها آورد و در حال حاضر اين فرهنگ وجود ندارد، بايد همه کمک کنند تا به اين نتيجه برسيم.

فرهنگ قرار نیس یک شبه و به شکل یک پکیج از کره مریخ برسه ... حداقل یه بروشور در بازیای لیگ پخش کنید فکر کنیم داریم کار فرهنگی میکنید...

شهلا مير گلو بيات نماينده ساوه نيز در اين مورد گفته بود: من زياد اطلاعي از بازي واليبال و حواشي آن ندارم و بايد سؤال كنم تا بتوانم با اطلاعات كافي حرف بزنم. اما در كل ‌خانم‌ها نيمي از جمعيت اين كشور را تشكيل مي‌دهند و بايد به درخواست‌هاي آن‌ها احترام گذاشته شود، منتها در همان چهارچوب موازين اسلامي و قانوني.

کلا خانمایی که تو مجلس اند دقت کردین هیچ نظری ندارن.....شما يک بار به يکي از ورزشگاه‌هاي کشور سر بزنيد و ببينيد کساني که در آنجا هستند، از چه کلماتي استفاده مي‌کنند، آن وقت قضاوت با خود شما خواهد بود.

چی بگم تا نیام نمیتونم نظر بدم.... بچه هایی که سالن میرید شما فحش میدید؟؟؟ داریم آیا؟؟؟!!! مگه فوتباله؟؟؟؟؟؟

نيره اخوان بي‌طرف نماينده اصفهان نيز گفته بود که زنان ايران مسائل حل نشده بسياري دارند، حالا يكسري از زنان و دختران آمده‌اند و حاشيه درست کرده‌اند و دارند به كمك رسانه‌ها آن را بزرگ مي‌کنند، نبايد ما را فريب بدهد. اين‌ها را من شخصاً نماينده زنان ايران نمي‌دانم.اين مسائل هيچ اولويتي ندارد؛ نه از نظر شرعي و نه اجتماعي. اين‌هايي كه به مسابقه واليبال آمدند اصلاً در مقابل جامعه زنان ايراني عددي نيستند كه بخواهند آن‌ها را نمايندگي كنند. به نظر من مسإله راه ندادن زنان به ورزشگاه‌ها اصلاً موضوع مهمي نيست. مخصوصاً اينكه يك عده مي‌خواهند عليه نظام از اين موضوع بهره‌برداري سياسي داشته باشند.

بله شما نماینده ملت اید و دغدغه تصویب بودجه خیلی واجبتر از والیبال دیدن یه عده قلیل دختر والیبال دوست نماست.... اما همه رو با هم تو یه گونی نکنید لطفا.... موضوع راه ندادن خانما اصلا مهم نیست اما ندیده گرفتنشون حماقت بزرگیه.... دلخوشی های کوچیک خیلی راحت میتونن جلوی مشکلات بزرگ رو بگیرن... رفتن به ورزشگاه بیان داشتن آزادی نیست ولی نذارید تعبیر مادران آینده ایران از آزادی به یه همچین تعریف حقیری برسه....

مرسی muhammed اولش داشتم امیدوار میشدم ولی دیدگاه خانمای مجلس خیلی.... دریغا نیست همدردی موافق...



سه شنبه 27 آبان 1393 - 00:14
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 3 کاربر از bargak به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:muhammed - mery06 - nabat -

muhammed آفلاین




ارسال‌ها :4358

عضويت:23 /6 /1391

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:پایتخت والیبال

تیم های محبوب:

پست محبوب:

شناسه ياهو:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :33835

تشکر شده :15871

پاسخ 2 : آغاز سنت شکني از واليبال؛زنان هم به ورزشگاه مي آيند

من خودم اولشو خوندم بقیه شو نخوندم...............

هم طولانی بود و هم بقیه اخبار رو داشتم میخوندم!!!!!!!!


سه شنبه 27 آبان 1393 - 02:17
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 2 کاربر از muhammed به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:nabat - bargak -

mortaza آفلاین




ارسال‌ها :1740

عضويت:7 /6 /1391

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:اصفهان

تیم های محبوب:

پست محبوب:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :7272

تشکر شده :4532

پاسخ 3 : آغاز سنت شکني از واليبال؛زنان هم به ورزشگاه مي آيند

اولا یکی این متنو خلاصه کنه

ممنون برگک که مطالب مهمشو هایلایت کردی

دوما این خانم اخوان و شوهرشون اقای کامران کلا مواضع جالبی دارند

چن وقت پیش اقای کامران در مورد اسید پاشی گفته بود که چیز مهمی نبوده فقط ی مشت زد انقلاب بزرگش کردند و ازش سوئ استفاده می کنند

حالا هم این نظر خانمش در مورد ورزشگاه رفتن خانما

سوال من از خانم اخوان اینه که اگه خانما مسائل حل شدشون زیاده شمایی که الان چندین دوره نماینده مردم هستید چرا نتونستید این مشکلاتو حل کنید

حالا که ی گروه میخواند ی مشکلو حل کنند هم نمیذارید حل بشه؟


لبم هنوز هم هنوز به حسرت است و ارزو
بیا که این حدیث را به سر برد لب و دلم
سه شنبه 27 آبان 1393 - 14:02
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 3 کاربر از mortaza به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:mery06 - nabat - bargak -




حامیان