header

خبرگزاری ورزش والیبال

logo

زمان جاری : سه شنبه 19 تیر 1403 - 2:51 قبل از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | فراموشي رمز عبور

گزارش از حاشیه های والیبال میزان و پیکان/ایست در والیبال!!!!!!!
تعداد بازدید : 698

muhammed آفلاین




ارسال‌ها :4358

عضويت:23 /6 /1391

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:پایتخت والیبال

تیم های محبوب:

پست محبوب:

شناسه ياهو:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :33835

تشکر شده :15871

گزارش از حاشیه های والیبال میزان و پیکان/ایست در والیبال!!!!!!!

خبرگزاری ورزش والیبال:سعیده فتحی: این روزها کری خوانی و به قول خودمان کل کل میان والیبالی ها جالب شده است. روزگاری این کری خوانی را تنها در فوتبال می دیدیم و حالا به والیبال هم رسوخ کرده است و در جائیکه بازیکنان ملی پوش روبروی هم ایستادند به وضوح می شد کل کل میان آنها را دید. رقابت خوب است و کری خوانی هم تا جائیکه احترام ها از بین نرود بد نیست اما وقتی کری خوانی می شود بی احترامی، چراغ می شود قرمز یعنی باید ایستاد! اینجا جایی نیست که با چراغ سبز از آن عبور کرد.

تا کنون بارها گفته ایم که امیدواریم والیبال رهرو راه فوتبال نشود، داورزنی رئیس فدراسیون هم بارها گفته که والیبال، والیبال است و باید والیبال باقی بماند اما هرازگاهی صحنه هایی می بینیم که می گوید والیبال شاید شود فوتبالی دیگر! اینکه بازیکنان تا دیروز کنار هم بودند و برای موفقیت تیم ملی می جنگیدند و به هم از گل کمتر نمی گفتند حالا در یک رقابت باشگاهی احترام ها از بین می رود و رقابت جایش را به کری خوانی می دهد برازنده رشته ای همچون والیبال نیست. در دو بازی حساس هفته سوم میان پیکان و میزان، ارومیه و متین بارها شاهد صحنه هایی بودیم که بازیکنان دو تیم با هم کری می خواندند و بحث می کردند. بدون شک اینکه بخشی از انرژی صرف این قضایا شود از زیبایی های یک بازی کاسته خواهد شد.

هسته خرما، عامل توقف بازی!

در دیدار مشهد با پیکان بارها شاهد توقف بازی بودیم و با اینکه دیدار بسیار جذاب بود اما همین توقف بازی آنهم چندین بار حوصله ها را سر برد، مشهدی ها عامل این اتفاقات را حاشیه سازی بازیکنان پیکان می دادند به طوریکه رضا مومنی مقدم سرمربی میزان می گوید: به نظرم پیکانی‌ها بازی را با سیستم غیر والیبالی و غیر فنی بردند در غیر این صورت آن‌ها هیچ گونه برتری و ارجحیت فنی نسبت به تیم میزان نداشتند. پیکانی‌ها با اعتراضات مکرر و بی دلیل خود بارها روند بازی را سکته دادند. آنها در بسیاری موارد می‌گفتند تماشاگرنماها داخل زمین اشیا پرتاب کرده‌اند در صورتی که در کف سالن هسته خرما دیده بودند هیچ تماشاگری برای دیدن بازی خرما در جیبش نمی‌گذارد بلکه این تیم و بازیکنان هستند که در حین بازی خرما می‌خورند. ولی پیکانی‌ها به این بهانه که هسته خرما در زمینشان دیده شد بارها بازی را تعطیل کردند. الفاظ رکیک و حرکات ناشایست زیادی در این بازی دیدیم. متاسفانه احترام به بزرگترها در این رشته فراموش شده است. مهدی مهدوی و فرهاد ظریف، بزرگترهای تیم ما هستند و احترام آنها بر همه واجب است. امیدوارم داورزنی برای جلوگیری از اشاعه این حرکات، راه حلی در نظر بگیرد که آخرین آنها می تواند جریمه باشد.

مگر بازیکن ستاره بودن مصونیت از کارت است؟

مومنی مقدم درباره اعتراضات تیم خود می گوید: همه چیز مشخص است و فیلم بازی هم وجود دارد. ما روی عملکرد داوران این بازی خیلی بحث داریم و حتما شکایت خود را به فدراسیون می رسانیم و کمیته داوران باید در این زمینه تصمیم گیری کند.اگر اعتراض برای تیم ما هست اگر کارت زرد یا قرمز برای تیم ما هست برای تیم مقابل هم هست! دیدیم که آقای سید محمد موسوی با این که بیرون از بازی بود تا نیمه زمین آمده و به داور اعتراض می کرد ، حتی حرکات بدی انجام داد و الفاظ زشتی را به کار می برد، اما داور حتی علامت کارت هم به او نشان نمی داد! مگر بازیکن ستاره بودن مصونیت از کارت است؟ اگر حتی اینگونه باشد، بازیکنان ما هم ستاره هستند!

پرتاب اشیا به داخل زمین

اما پیمان اکبری سرمربی پیکان می گوید: چند تماشاگرنما در ست اول و دوم برای بازیکنان ما اختلال ایجاد کردند و با پرتاب اشیائی باعث ایجاد مشکل در روند بازی شدند. بازی بسیار سنگین و البته زیبایی بود که از هر دو تیم انتظار می‌رفت بازی نزدیک و جذابی را به نمایش بگذارند. ست اول و دوم را از دست دادیم اما بازیکنان با عملکرد خوبشان شرایطی را به وجود آوردند که توانستیم دوباره به بازی برگردیم. بازی از دست داده را پیروز شدیم و این جای تقدیر دارد.

پیکانی ها بدون ساک ورزشی

اینطور که مشخص است پیکانی ها به اندازه مشهدی ها ناراحت نیستند هرچه باشد آنها میزبان بودند و در شرایطی که دو ست هم جلو بودند بازی را واگذار کردند اما تنها سرمربی از نوع رفتار پیکانی ها گله مند نیست بلکه مهدی مهدوی کاپیتان و بازیکن باتجربه میزان هم آنقدر ناراحت است که می گوید احتمال دارد از تیم ملی خداحافظی کند! در این بازی چندین بار شاهد بحث میان بازیکنان از جمله مهدی مهدوی و مجتبی میرزاجانپور بودیم که مهدوی درباره این برخوردها می گوید: بازیکنان تیم پیکان قبل از شروع بازی ساک‌های ورزشی خود را همراه نیاورده بودند و می‌گفتند چون خارج از سالن شلوغ بوده نتوانستند. مگر می‌شود که یک بازیکن بدون ساک ورزشی در زمین حاضر شود، آن‌ها با این موضوع قبل از شروع بازی ذهن مان را خراب کردند اما ما هیچ توجهی نکردیم. نمی‌خواهم با بیان این مسائل باخت را توجیه کنم، برای اولین بار نیست که نتیجه یک بازی حساس را واگذار می‌کنم اما باید بگویم که می‌توانست به گونه‌ای رفتار شود که همه حتی بازیکنان و تماشاگران از دیدن و انجام یک والیبال حرفه‌ای لذت ببرند.

مهدوی: شاید از والیبال ملی خداحافظی کنم

مهدوی در ادامه می گوید: من در بازی مقابل پیکان به معنای واقعی اذیت شدم و از این که والیبالیست هستم حالم بد شد و به خاطر این موضوع شاید از والیبال ملی هم خداحافظی کردم. بازی با پیکان از ست دوم به بعد مسخره بازی شده بود احترام‌ها میان بزرگترها و کوچکترها کاملاً زیر سئوال رفته بود. من همین الان هم به کسی که حتی یک روز زودتر هم وارد والیبال شده احترام می‌گذارم و با نام کوچک صدایش نمی‌کنم. اتفاقات بازی هفته سوم برابر پیکان برایم قابل توجیه از نظر اخلاقی نیست. ملی‌پوشان ما باید حواس خود را جمع کنند چون آنها الگوی والیبالی ایران هستند.

صدای بز و مرغ قبل از زدن سرویس!

مهدوی در مورد برخورد پیکانی ها می گوید: در مقابل چشمان خودم برخی ملی‌پوشان پیکان خطاب به تماشاگران از الفاظ رکیک استفاده می‌کردند. من در این دیدار صحنه‌هایی را دیدم که نباید در والیبال رخ دهد. ملی‌پوشان پیکان رفاقت میانمان را فراموش کرده بودند. آنها قبل از زدن هر سرویس صدای بز، مرغ و … را در می‌آوردند. در طول بازی مدام در حال جدا کردن بازیکنان از هم بودم، این برای والیبال ایران که جهانی شده زشت است. می‌خواهم تمام موارد بوجود آمده را برای رئیس فدراسیون توضیح دهم تا بلکه وی رسیدگی کند.\"

الان این است پلی آف و فینال چه می شود!

این اتفاقات در حالی رخ داده که هنوز بازی های لیگ به اوج حساسیت نرسیده است هنوز بحث صعود تیم ها به مرحله نیمه نهایی و فینال باقی مانده در چنین شرایطی وقتی چنین صحنه هایی رخ می دهد باید فکری اصولی برای آن کرد. در سال های گذشته هم بارها در دیدارهای حساس شاهد درگیری بودیم اما امسال که والیبال ایران جهانی شده است و به قول خودمان به دنیای حرفه ای ها گام گذاشته‌ایم باید بازیکنان ملی پوش در راس همه رفتار حرفه ای داشته باشند و برخورد حرفه ای را یاد بگیرند.

بازی حرفه ای رفتار حرفه ای را هم می طلبد

حرفه ای بودن تنها در بازی کردن نیست در رفتار و منش درست هم هست. اینکه بدانی کجا باید چگونه برخورد کنی، اینکه بدانی با هر کس باید رفتار و برخورد جداگانه ای داشته باشی. امیدواریم حساسیت ها باعث نشود که جذابیت ها از بین برود ، حساسیت ها باعث نشود که احترام ها از بین برود و این حساسیت ها از زیبایی والیبال نکاهد. از الان باید به پلی آف و فینال فکر کرد، جائیکه همه ملی پوشان به صعود به آن فکر می کنند و نباید اجازه داد حاشیه وارد آن شود. این را فراموش نکنیم که حرفه ای شده ایم و باید رفتار حرفه ای هم داشته باشیم.

خبرگزاری ورزش والیبال

www.volleyball-forum.ir


شنبه 01 آذر 1393 - 12:56
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 7 کاربر از muhammed به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: kimia4 - svollyball - omid999 - samanta - bargak - arshaam - narmin -

ell آفلاین




ارسال‌ها :963

عضويت:3 /7 /1391

بازیکنان محبوب:

تیم های محبوب:

پست محبوب:

شناسه ياهو:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :1449

تشکر شده :2510

پاسخ 1 : گزارش از حاشیه های والیبال میزان و پیکان/ایست در والیبال!!!!!!!

واليبالمون مثه فوتبالمون نشه صلوات.....



ELI-REZA-NADI
شنبه 01 آذر 1393 - 14:42
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 5 کاربر از ell به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:muhammed - parastoooo - svollyball - omid999 - arshaam -

samanta آفلاین




ارسال‌ها :396

عضويت:5 /5 /1393

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:کرمانشاه

تیم های محبوب:

پست محبوب:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :4133

تشکر شده :3278

پاسخ 2 : گزارش از حاشیه های والیبال میزان و پیکان/ایست در والیبال!!!!!!!

میسی محمد گزارش کاملی بود


من اینو میدونم پیشت میمونم یه دیوونم بدون تو نمیتون

من همیشه هستم پیشت بگو ببینم مگه اصلا میشه
شنبه 01 آذر 1393 - 19:20
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 3 کاربر از samanta به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:muhammed - omid999 - arshaam -

samanta آفلاین




ارسال‌ها :396

عضويت:5 /5 /1393

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:کرمانشاه

تیم های محبوب:

پست محبوب:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :4133

تشکر شده :3278

پاسخ 3 : گزارش از حاشیه های والیبال میزان و پیکان/ایست در والیبال!!!!!!!

نقل قول از ell

واليبالمون مثه فوتبالمون نشه صلوات.....

آره واقعا خیلی بد میشه

تازه الانم که والیبال کشورم اینقد پیشرفت داشته

خیلی بدمیشه دعا کنید که اینجور نشه

و مردم عزیز شمام رعایت کنید


من اینو میدونم پیشت میمونم یه دیوونم بدون تو نمیتون

من همیشه هستم پیشت بگو ببینم مگه اصلا میشه
شنبه 01 آذر 1393 - 19:26
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 4 کاربر از samanta به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:muhammed - omid999 - ell - arshaam -

reihane-85 آفلاین




ارسال‌ها :1128

عضويت:28 /5 /1392

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:ahvaaaaaz

تیم های محبوب:

پست محبوب:

شناسه ياهو:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :1319

تشکر شده :2932

پاسخ 4 : گزارش از حاشیه های والیبال میزان و پیکان/ایست در والیبال!!!!!!!

واقعا صلوااااات.....

تشکر آقا محمد


ای سرنوشت ، مرد نبردت منم
بیا
.
.

شنبه 01 آذر 1393 - 22:12
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 3 کاربر از reihane-85 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:muhammed - omid999 - arshaam -




حامیان