header

خبرگزاری ورزش والیبال

logo

زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 7:33 بعد از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | فراموشي رمز عبور

گزارشی کوتاه از برنامه های والیبال ایران/دو ماه پرکار در والیبال حرفه ای ایران !
تعداد بازدید : 715

adelkhoje آفلاین




ارسال‌ها :14228

عضويت:19 /10 /1390

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:ایران

تیم های محبوب:

شناسه ياهو:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :25337

تشکر شده :49486

گزارشی کوتاه از برنامه های والیبال ایران/دو ماه پرکار در والیبال حرفه ای ایران !

خبرگزاری ورزش والیبال : شهریور و مهرماه سال جاری دو ماه پرکار در والیبال حرفه اي ایران است که نمایندگان این رشته ورزشی برای دفاع از اقتدار خود در آسیا و جهان بايد تلاش كنند.

به گزارش خبرگزاری ورزش والیبال به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، والیبالیست های کشورمان در رده های سنی مختلف که شش ماه گذشته را در اردوهای آمادگی بسر بردند، در شهریور و مهرماه سال جاری مسابقات مهمی را پیش رو دارند تا با دیگر بر توانایی های خود در این رشته ورزشی مهر تاییدی بزنند.

 

** جوانان در آوردگاه جهانی

نخستین رویداد مهم این رشته ورزشی (در طی این دو ماه) در آخرین روز مرداد ماه امسال و در دو شهر آنکارا و ازمیر ترکیه کلید خورد. هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان است که از 31 مردادماه آغاز و تا دهم شهریورماه ادامه دارد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران دور مقدماتی این رقابت ها را با اقتدار به پایان رساند که نتیجه آن شکست تیم های استونی، مکزیک، آرژانتین و ژاپن بود. شاگردان فرهاد نفرزاده در بازی مرحله یک هشتم نهایی نیز مصر را از پیش رو برداشتند تا حریف برزیل در دیدار مرحله یک چهارم نهایی شوند.

فرهاد نفرزاده سرمربی تیم ملی والیبال جوانان با 12 ملی پوش شامل میلاد عبادی پور،  حمید حمودی، مصطفی باقری، محمد فلاح زرچوب، ابوالفضل قلی پور، قاسم کارخانه، سعید جواهری توانا، جواد حسین آبادی، سید آرش تقوی، محمد جواد معنوی نژاد، امیر علی محمد فتحعلی و سهند اله وردیان در این رقابت ها حضور یافت.

 

** تیم زیر 23 سال در آلماتی

تیم ملی والیبال زیر 23 سال کشورمان که خود را برای مسابقات جهانی برزیل آماده می کند، از دوشنبه چهارم شهریورماه برای حضور در مسابقات والیبال جام ریاست جمهوری قزاقستان در آلماتی حضور یافت. این تیم در دور مقدماتی سه بازی برگزار کرد که موفق به شکست تیم های ملی والیبال ترکیه و، قطر  شد و در سومین بازی نیز تیم زیر 23 سال روسیه را سه بر دو از پیش رو برداشت.

تيم ملي واليبال زير 23 سال ايران امروز جمعه به مصاف بحرين مي رود و در صورت شكست اين تيم راهي ديدار نهايي جام رياست جمهوري قزاقستان خواهد شد.

سامان فائزي، حامد باقرپور، محمدرضا حسيني پويا، فرهاد سال‌افزون، سهيل احمدي، سجاد دهنوي، شعيد شيرود، مجتبي ميرزاجانپور ، حامد تاري وردي، ناصر رحماني و رسول نجفي بازيكنان اين تيم در جام رياست جمهوري قزاقستان هستند.

نخستين دوره مسابقات واليبال قهرماني زير 23 سال جهان از 11 تا 20 مهرماه در برزيل برگزار مي شود.

 

** قهرمان المپيك تسليم تيم ملي ايران

تيم ملي واليبال ايران كه خود را براي حضور در مسابقات انتخابي جهان در گروه دوم آسيا و هفدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا آماده مي كند، از چهارم شهريورماه اردوي آمادگي و برون مرزي خود را در مسكو آغاز كرد.

اين تيم در اين اردوي آمادگي دو ديدار نيز با تيم ملي واليبال روسيه كه قهرماني در المپيك 2012 لندن و قهرماني در ليگ جهاني 2013 را در پرونده كاري خود دارد، برگزار كرد و موفق به شكست اين تيم شد.

ملي پوشان واليبال كشورمان در بازي اول سه بر صفر و در ديدار دوم سه بر يك روسيه شكست دادند. آنان امروز نيز سومين بازي خود در برابر روسيه را برگزار مي كنند.

سعید معروف، مهدی مهدوی، شهرام محمودی، امیر غفور، محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، علیرضا جدیدی، فرهاد قائمی، رحمان داودی، حمزه زرینی، آرش کشاورزی، فرهاد ظریف و مهدی مرندی 14 بازیکن ایران در روسیه هستند.

امیر خوش خبر به عنوان سرپرست، خولیو ولاسکو (سرمربی)، سیچلو (کمک مربی)، ناصر شهنازی (مربی) احمد مساجدی (مربی و مترجم) دکتر افروزی (پزشک) و نوید مشجری (آنالیزور)  بازیکنان تیم ملی را در سفر به روسیه همراهی می کنند.

مسابقات واليبال انتخابي جهان در گروه دوم آسيا از 20 شهريورماه در تهران آغاز مي شود كه به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. تيم ملي واليبال ايران در اين رقابت ها با تيم هاي اندونزي و بحرين هم گروه است و براي كسب يك سهميه مسابقات جهاني 2014 لهستان بايد تلاش كند.

اما مهمترين ميدان پيش روي تيم ملي واليبال ايران، هفدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا است كه از نهم مهرماه در دبي آغاز مي شود. خوليو ولاسكو سرمربي تيم ملي واليبال ايران معتقد است در اين رقابت ها تيم هاي شركت كننده دو هدف مد نظر دارند، اول شكست ايران به عنوان يك تيم برتر و مدعي قهرماني و دوم كسب عنوان قهرماني رقابت ها.

تيم ملي واليبال ايران در دور مقدماتي مسابقات قهرماني مردان آسيا با تيم هاي كويت و قزاقستان همگروه است.

 

** تيم ملي ب در بازي هاي كشورهاي اسلامي

مسابقات والیبال سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از دوم تا نهم مهرماه سال جاری به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد. تيم ملي واليبال ب ايران با هدايت حسين معدني در اين رقابت ها شركت خواهد كرد.

در فهرست اوليه 16 بازيكن براي حضور در اين رقابت ها انتخاب شدند كه محمد طاهر وادی، بهزاد حیدرشاهی، فرهاد پیروت پور، رضا صفایی، جواد حسین آبادی، علیرضا جدیدی، حسن صنوبری، مصطفی شریفات، مجتبی یوسفی، آرش کمالوند، آرش کشاورزی، مهدی میر حسینی، سید علی سجادی، مسعود غلامی،  مجتبی قلی زاده و محمدرضا حسینی پویا اسامي اين 16 بازيكن است.

هدایت نماینده کشورمان را در این رقابت ها حسین معدنی بر عهده دارد و محمود افشاردوست دبیر کل فدراسیون، سرپرستی کاروان والیبال ایران را بر عهده خواهد داشت.

 

** چهارمين تجربه آسيايي بانوان

تيم ملي واليبال زنان ايران نيز در شهريورماه براي چهارمين بار در تاريخ مسابقات قهرماني زنان آسيا در اين رقابت ها شركت مي كند.

هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا از 22 تا 30 شهریور به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال زنان ایران کار بسیار دشورای در این رقابت ها دارد زيرا در دور مقدماتي با تيم هاي چين، فيليپين و هند همگروه است.

والیبال زنان آسیا یک فرق مهم با مردان دارد و آن هم حضور تیم های برتر جهان در این قاره کهن است. کشورهای همچون چین و ژاپن از قدرت های برتر والیبال زنان در جهان هستند که در مسابقات قهرمانی آسیا نیز 15 دوره قهرمانی (چین 12 دوره، ژاپن 3 دوره) را در اختیار دارند.

تیم ملی والیبال زنان ایران که در مسابقات دوره گذشته (سال 2011) برای نخستین بار بعد از انقلاب عنوان هشتم آسیا را از آن خود کرد، در این دوره از رقابت ها با چین (قهرمان 12 دوره از جمله 2011)، فیلیپین و هند (مقام یازدهم دوره قبل) همگروه است و در نخستین بازی نیز به مصاف چین خواهند رفت.

تيم ملي واليبال زنان ايران در حال حاضر در اردوي آمادگي نهم كه در شهرستان بابلسر برگزار مي شود، حضور دارد.

فاطمه رشیدی ، فرنوش شیخی ، مهسا صابری ، مهسا کدخدا ، مینا روستا، پوران زارع ، نیلوفر ابراهیمی ، مهتاب رحمانی ، ندا چملانیان ، مائده برهانی ، شبنم علیخانی ، الهام فلاح ، نگار کیانی و فرزانه مرادیان 14 بازیکن دعوت شده به اردوی نهم تیم ملی والیبال زنان هستند كه ميترا شعبانيان سرمربي اين تيم نفرات نهايي شركت كننده در مسابقات قهرماني زنان آسيا را از بين آنان بعد از پايان اردو انتخاب خواهد كرد.

 

** كاله نماينده ايران در باشگاه هاي جهان

نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان نيز مهرماه امسال به میزبانی باشگاه "سادا کروزیرو" برزیل برگزار خواهد شد که كاله مازندران (قهرمان آسيا) در اين رقابت ها شركت مي كند.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان از 23 تا 28 مهرماه در شهر "بتیم" برزیل برگزار مي شود و كاله مازندران با هفت تيم سادا کروزیرو از برزیل (نایب قهرمان و تیم میزبان)، ترنتینو از ایتالیا (قهرمان 2009، 2010، 2011 و 2012)، لوکوموتیو روسیه (قهرمان اروپا)، لارومانا از جمهوری دومینیک (نماینده نورسیکا)، اسفاکس تونس (قهرمان آفریقا)، پاناسونیک ژاپن (قهرمان جام امپرور) و دو سان یوهان از آرژانتین رقابت خواهد كرد.

/گزارش از: هادی افتخاری/







جمعه 08 شهریور 1392 - 11:56
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 3 کاربر از adelkhoje به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: maryam-r - haft - abbas-star -

haft آفلاین




ارسال‌ها :1178

عضويت:20 /4 /1392

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:بهبهان ؛سرزمین گلهای نرگس

تیم های محبوب:

تشکرها :1603

تشکر شده :4337

پاسخ 1 : گزارشی کوتاه از برنامه های والیبال ایران/دو ماه پرکار در والیبال حرفه ای ایران !

خدا خودش کمکشون کنه...




یاعلی بگووو...حماسه ای به پاکن دوباره



غرش شیران ایران در قهرمانی جهان



پیش به سوی پیروزی های جدید ...به یاد حسین معدنی عزیز
جمعه 08 شهریور 1392 - 14:18
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 1 کاربر از haft به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:abbas-star -

shiva5 آفلاین




ارسال‌ها :1800

عضويت:9 /5 /1392

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:یه جایی همین دور و ورا

تیم های محبوب:

پست محبوب:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :2019

تشکر شده :3861

پاسخ 2 : گزارشی کوتاه از برنامه های والیبال ایران/دو ماه پرکار در والیبال حرفه ای ایران !

ایشالله برد با ماست ................


جمعه 08 شهریور 1392 - 14:49
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 1 کاربر از shiva5 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:abbas-star -




حامیان